MULHERES ASTROFÍSICAS
POSSIBILIDADES PARA O ENSINO
Abstract
In this paper, we present possibilities for physics teaching based on contribution of five female astrophysicists: Henrietta Leavitt, Cecilia Payne, Jocelyn Bell, Vera Rubin and Andrea Ghez. The discussion of these female scientists in the classroom and their contributions to science aims to establish didactic situations of great value to promote a greater incentive for the study of physics, a greater search for scientific areas, especially for girls, and allow discussions about the nature of science aiming at more adequate understandings of scientific activity, particularly the role played by women scientists in the development of science. We briefly introduce each of these researchers and make some suggestions regarding their approach.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na revista Caderno de Publicações, editada pelo Instituto Federal de santa Catarina, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo ao Instituto Federal de Santa Catarina e declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98).