This is an outdated version published on 2016-02-17. Read the most recent version.

A Utilização de Recursos Audiovisuais, em especial, a Linguagem da Animação, como Instrumental de Ensino

Authors

  • Mateus Abrantes Universidade Federal de Viçosa - UFV
  • Douglas Lopes de Souza Universidade Federal de Viçosa - UFV
  • Michele Micheleti de Mello Universidade Federal de Viçosa - UFV
  • Rosália Beber de Souza Universidade Federal de Viçosa

DOI:

https://doi.org/10.35700/ca201503%25p1817

Keywords:

Animação. Arte Digital. Audiovisual. Ensino. Tecnologias da Informação e Comunicação.

Abstract

This paper has the purpose to encourage the use of animations as a teaching tool through the results of a qualitative research conducted with students from the fifth grade of Colégio Equipe from Viçosa – Minas Gerais, from one of the actions planned in the extension Project of the Programa de Bolsas de Cultura e Arte Universitária – PROCULTURA, “Arte digital: divulgação, qualificação e elaboração de performances”. The theoretical approach adopted highlights the frequent innovation and adaptation that teachers are subject in order to make their classes more attractive to students through the use of visual and audiovisual resources.

Published

2016-02-17

Versions

How to Cite

Abrantes, M., de Souza, D. L., de Mello, M. M., & de Souza, R. B. (2016). A Utilização de Recursos Audiovisuais, em especial, a Linguagem da Animação, como Instrumental de Ensino. Caminho Aberto: Revista De extensão Do IFSC, (3). https://doi.org/10.35700/ca201503%p1817

Issue

Section

Artigos