This is an outdated version published on 2017-08-01. Read the most recent version.

Mulheres na engenharia: quebrando paradigmas

Authors

  • Eraldo Silveira e Silva Instituto Federal de Santa Catarina - Câmpus São José
  • Helenluciany Cechinel Instituto Federal de Santa Catarina - Câmpus São José
  • Matheus Fellipe Fabro Instituto Federal de Santa Catarina - Câmpus São José
  • Matuzalem Muller Instituto Federal de Santa Catarina - Câmpus São José

DOI:

https://doi.org/10.35700/ca20170074-771851

Keywords:

educação inclusiva,

Abstract

This paper presents the results and experiences of the project "Women in the Engineering: Breaking Paradigms". It was developed in partnership with the Elementery and High School Presidente Juscelino Kubitschek and extended to technical education at IFSC - Campus São José. The project aimed the awakening for the career of engineering in female gender. The performed activities include motivational workshops of programming and robotics, talks and round tables.

Author Biographies

Eraldo Silveira e Silva, Instituto Federal de Santa Catarina - Câmpus São José

Professor da Área de Telecomunicações do IFSC  - Câmpus São José

Helenluciany Cechinel, Instituto Federal de Santa Catarina - Câmpus São José

Aluna do Curso de Engenharia de Telecomunicações e Bolsista do Projeto Mulheres na Engenharia: quebrando paradigmas

Matheus Fellipe Fabro, Instituto Federal de Santa Catarina - Câmpus São José

Aluno do Curso de Engenharia de Telecomunicações e Bolsista do Projeto Mulheres na Engenharia: quebrando paradigmas

Matuzalem Muller, Instituto Federal de Santa Catarina - Câmpus São José

Aluno do Curso de Engenharia de Telecomunicações e Bolsista do Projeto Mulheres na Engenharia: quebrando paradigmas

Published

2017-08-01

Versions

How to Cite

Silveira e Silva, E., Cechinel, H., Fabro, M. F., & Muller, M. (2017). Mulheres na engenharia: quebrando paradigmas. Caminho Aberto: Revista De extensão Do IFSC, 74–77. https://doi.org/10.35700/ca20170074-771851

Issue

Section

Relatos de Experiência